poniedziałek, 9 stycznia 2012

Raport na temat ADHD i FAS

ADHD

Czego potrzebuje uczeń:
- ruchu, 
- bezpieczeństwa,
- akceptacji,
- uwagi, 
- cierpliwości,
- swobody,
- wsparcia,
- zrozumienia,
- indywidualizacji metod pracy,
- pozytywnych wzmocnień.

Czego wymaga nauczyciel:
- samodzielności,
- koncentracji,
- realizacji programu,
- skupienia,
- dyscypliny,
- dokładności,
- integracji z grupą,
- realizacji poleceń, 
- zapamiętywania informacji,
- posłuszeństwa.


FAS

Czego potrzebuje uczeń:
- akceptacji,
- wygranych, poczucia zwycięstwa,
- zrozumienia,
- wsparcia, 
- kontaktu z rówieśnikami,
- bezpieczeństwa,
- indywidualizacji metod pracy,
- odpowiednich warunków wychowawczych,
- więcej czasu,
- pochwał,
- pozytywnych wzmocnień.


Czego wymaga nauczyciel:
- przyjmowania porażek,
- dyscypliny,
- samodzielności,
- zapamiętywania materiału, wiadomości,
- skupienia,
- integracji z grupą rówieśniczą,
- kontroli okazywania emocji,
- wyciągania wniosków,
- realizacji programu,
- współpracy z nauczycielem i rówieśnikami.


Plakat wykonany podczas zajęć:










                                           Interaktywna zabawka- Furby


                                 

http://merlin.pl/Furby-czarny-zabawka-interaktywna/browse/product/206,422429.html- opis zabawki

http://www.youtube.com/watch?v=3JKBK6M-s9U&feature=related- film prezentujący zabawkę

Udoskonalony Furby będzie kształtował u dzieci z ADHD i FAS kompetencje społeczne i zachowania akceptowane społecznie poprzez modelowanie i wydawanie odpowiednich komunikatów werbalnych (w języku polskim) oraz mobilizowanie do aktywności.

Furby dla dzieci z ADHD:

  • zabawka wydaje komunikaty, np. "Przejdź się ze mną po sali" (w ustalonych odstępach czasowych, aby dziecko miało okazję do ruchu) "Teraz siedź w jednym miejscu", "Pięknie rozwiązujesz to zadanie", "Przez chwilę siedź nieruchomo tak jak ja",
  • Furby komunikuje dziecku swoje potrzeby, co uczy odpowiedzialności i troski o innych,
  • Furby posiada opcję "Plan dnia"- przypomina o czynnościach, które dziecko powinno wykonać, np. odrobienie zadań domowych,
Furby dla dzieci z FAS:
  • Furby wydaje komunikaty: "Przytul mnie", "Daj mi buziaka" i inne kształtujące więzi społeczne,
  • Komunikat: "Powiedz mi coś miłego"- jeśli dziecko wykona polecenie Furby odwzajemnia pozytywny komunikat, wyrażający akceptację i podnoszący samoocenę dziecka
  • opcja "Plan dnia"
  • Furby prezentuje zachowania akceptowane społecznie, modeluje te zachowania, aby dziecko w przyszłości potrafiło je naśladować.
Wykonały: Karina Piórkowska, Ksenia Mróz, Sylwia Urbańska ;)

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz