sobota, 7 stycznia 2012

Raport na temat specyficznych trudności szkolnych.

SPECYFICZNE TRUDNOŚCI SZKOLNE


Rola nauczyciela:
- nauczyciel pomaga porządkować przekazywaną wiedzę,
- nauczyciel  motywuje ucznia do wykonywania zadań samodzielnie,
- nauczyciel wspiera ucznia w systematycznej pracy,
- nauczyciel poświęca więcej czasu uczniowi,
- nauczyciel ustala zasady pracy z uczniem,
- nauczyciel urozmaica uczniowi wykonywane zadania,
- nauczyciel zadaje indywidualne prace domowe,
- nauczyciel stale współpracuje z rodzicami ucznia,
- nauczyciel nie porównuje ucznia z innymi na forum klasy, gdyż grozi to izolowaniem się od grupy oraz niechęcią przychodzenia na zajęcia szkolne.


Potrzeby ucznia:
- uczeń potrzebuje więcej czasu na wykonanie zadania niż jego rówieśnicy z klasy,
- uczeń powinien mieć zapewnione odpowiednie warunki do pracy, do skupienia się nad wykonywanym zadaniem,
- uczeń potrzebuje motywacji do działania,
- uczeń powinien mieć wymogi dostosowane do swoich możliwości,
- uczeń potrzebuje stałego kontaktu z nauczycielem podczas pracy szkolnej,
- uczeń powinien siedzieć w pierwszej ławce, przed tablicą,
- uczeń powinien mieć czas na swobodną wypowiedz.




























Pakiet jednostanowiskowy do diagnozy i terapii dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania.


                Multimedialny, jednostanowiskowy program wspomagający profilaktykę, diagnozę i terapię dzieci z trudnościami w nauce pisania i czytania, uczniów zagrożonych dysleksją oraz dysleksją rozwojową.  Pozwala na przeprowadzenie profesjonalnej, efektywnej i atrakcyjnej terapii.
                Pakiet  zawiera kompleksowy materiał ułatwiające prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych przez nauczycieli. przyjazna forma nauki poprzez zabawę sprzyja szybszemu osiąganiu oczekiwanych rezultatów.
                Dysleksja - pakiet 1, jest połączeniem dwóch nowatorskich produktów: zestawu materiałów multimedialnych wspomagających naukę liter - Litery i zestawu materiałów wspomagających  badanie przesiewowe dzieci oraz profilaktykę w zakresie trudności w czytaniu i pisaniu - Ocena ryzyka dysleksji.

               Pakiet zawiera:
      * Aplikację terapeuty- pozwala na drukowanie i archiwizowanie dokumentacji, np. kart do ćwiczeń grafomotorycznych, ilustracji, dyplomów, dokumentów sporządzonych przez specjalistów badających dziecko, śledzenie postępów dziecka.
      * Ocenę ryzyka dysleksji - zestaw materiałów interaktywnych wspomagających badanie przesiewowe dzieci oraz profilaktykę w zakresie trudności w czytaniu i pisaniu. 

               Moduł  diagnostyczny
        Produkt składa się z zestawu prób diagnostycznych - są  to zadania powiązane z 21 stwierdzeniami ze Skali Ryzyka Dysleksji autorstwa prof. Marty Bogdanowicz. Próby te umożliwiają dokonanie oceny wyróżnionych aspektów rozwoju, od których zależy czynienie postępów w nauce czytania i pisania.  (każdemu stwierdzeniu przyporządkowane jest przynajmniej jedno zadanie).


              Ponadto program zawiera :
       Próbę czytania dla dzieci 7-letnich "Darek", która pomaga w ocenie techniki i tempa czytania oraz poziomu zrozumienia czytanego tekstu. Po przebadaniu dziecka za pomocą zdigitalizowanej Skali Ryzyka Dysleksji, terapeuta otrzymuje wyniki w formie profilu rozwoju w poszczególnych strefach, które stanowią punkt wyjścia do dalszej terapii dysleksji.

      *Litery - program służy do nauki i utrwalenia kształtu liter. Produkt ten łączy w sobie ćwiczenia z wielu obszarów tj.: koordynacja ruchowa, wzrokowo-słuchowo-ruchowa, wzrokowo-ruchowa, słuchowo-ruchowa, grafomotoryka, logiczne myślenie, spostrzegawczość oraz umiejętność klasyfikacji elementów. Dzięki funkcjonalności zwanej Kreatorem zajęć, terapeuta ma możliwość zmieniania lub modyfikowania struktury zajęć, przede wszystkim na specjalne potrzeby edukacyjne, możliwości i ograniczenia swoich uczniów.

źródło: http://www.novumgrom.pl/
wykonały: Katarzyna Gutt, Karolina Wójcicka, Ewelina Demczuk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz